4 τρόποι να νικήσεις την αϋπνία

insomniaΘες να κοιμηθείς. Ναι, είσαι τόσο κουρασμένη. Και όμως, είτε δεν μπορείς να αποκοιμηθείς εύκολα είτε ξυπνάς αρκετές φορές μέσα στη νύχτα. Η αϋπνία είναι ένα συχνό και βασανιστικό πρόβλημα. Περίπου το 30% του πληθυσμού υποφέρει, ενώ ένα 10% έχει συμπτώματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, όπωε κόπωση, υπνηλία, νευρικότητα,έλλειψη δημιουργικότητας κ.λπ. Τα αίτια μπορούν να είναι πολλά & διαφορετικά. Ωστόσο, σήμερα δεν θα εστιάσουμε σε αυτά. Εξάλλου, ένας ειδικός είναι ο κατάλληλος για να μας βοηθήσει να καταπολεμήσουμε τις αϋπνίες μας. Αφού η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει την υγεία μας, σήμερα θα μιλήσουμε για τρόπους που μας βοηθούν να αποκοιμηθούμε ταχύτερα.

1. Διώξε το stress!

Συχνά τα προβλήματα αϋπνίας συνδέονται άμεσα με το στρες. Γι’αυτό προσπάθησε να το αποβάλλεις, έστω να το μειώσεις και να το ελέγχεις. Οι απλοί και φυσικοί τρόποι για να το πετύχεις είναι η συχνή άσκηση και τα χαλαρωτικά μπάνια. Η συχνή άσκηση μειώνει την ένταση των μειών, αυξάνει τους χτύπους της καρδιάς και χαλαρώνει σώμα, ψυχή και μυαλό. Το ζεστό νερό και τα αρώματα των αγαπημένων σου βοτάνων και αλάτων σε χαλαρωτικό μπάνιο πριν τον ύπνο, από την άλλη, θα σε βοηθήσουν να ηρεμίσεις και να κοιμηθείς με μεγαλύτερη ευκολία.

 2. Απόκτησε ρουτίνα ύπνου!

Οι κινήσεις ρουτίνας μπορούν να μειώσουν σε μεγάλο βαθμό τα επίπεδα του στρες. Γιατί να μην υιοθετήσεις μία ρουτίνα ύπνου; Αυτή θα μπορούσε να αποτελείται από απλά βήματα που ακολουθείς πριν ξαπλώσεις στο κρεβάτι. Ένα μπάνιο, η βραδινή περιποίηση, το διάβασμα ενός βιβλίου, λίγη μουσική, ο ήπιος φωτισμός, να ξαπλώσεις στο κρεβάτι συγκεκριμένη ώρα. Βρες τη ρουτίνα που ταιριάζει σε εσένα και στους ρυθμούς σου.

3. Δημιούργησε ατμόσφαιρα!

Το υπνοδωμάτιο σου χρειάζεται να είναι χώρος χαλάρωσης. Φρόντισε, λοιπόν, όταν ξαπλώνεις για ύπνο να έιναι σκοτεινό, οργανωμένο και καθαρό, να  μυρίζει όμορφα και να μην έχει φασαρία. Διακόσμησε το δωμάτιο σου με τον τρόπο που σου αρέσει και σε ηρεμεί, ενώ μια καλή ιδέα είναι να υπάρχει κάποιο κερί ή έλαιο που θα αφήνουν ένα άρωμα που σε βοηθά να χαλαρώσεις.

4. Οι ”εχθροί” του ύπνου!

Μία άλλη συμβουλή είναι να μειώσεις ότι μπορεί να… υπομονεύει τον ύπνο σου. Για παράδειγμα, έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ζάχαρης και καφεϊνης 6 ώρες πριν τον ύπνο, μπορεί να έχει αρνητικές επιδράσεις. Επίσης, η μπλε ακτινοβολία που εκπέμπουν οι οθόνες των ηλ. συσκευών αυξάνει τα επίπεδα μελατονίνης με αποτέλεσμα να μην σε αφήσει να κοιμηθείς. Γι’αυτό μην κοιτάς υπολογιστή, κινητό ή τηλεόραση πριν πας για ύπνο. 

Αυτά είναι λίγα μόνο tips για να καταφέρεις να αποκοιμηθείς ταχύτερα. Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να καταλάβεις τι προκαλεί τις αϋπνίες σου ωστε να καταπολεμήσεις το πρόβλημα σωστά. Είναι η διατροφή σου; Το lifestyle; Μία τραυματική εμπειρία ύπνου; Βρες την αιτία και σύντομα θα κοιμάσαι σαν πουλάκι! 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.